Ordlistan uppdaterad igen

Nu blir det lite många uppdateringar, jag vet. Men sedan jag lanserade iPhoneDict.com så har jag fått in ganska många tips om saker som kan bli bättre.

Dagens uppdatering löser bland annat problemet med att ”att” ger förslaget ”ätt” och att ”tack” ger förslaget ”täck”. Numera föreslås inte ord med å, ä och ö när ordet ifråga inte är så vanligt.

Mitt repository hittar du på http://iphonedict.com/rep.

Jag använder givetvis själv ordlistan och jag tycker faktiskt att de senaste två uppdateringarna gjort ordlistan mycket mycket bättre.

Hur fungerar den för er?

Förresten har jag även fått några förfrågningar från tyskland om att göra en tysk ordbok. Det verkar som om den tyska ordboken, den som alltså är inbyggd i iPhone redan, inte fungerar så bra.

Av den anledningen blev jag nyfiken på om den officiella svenska ordlistan från Apple, dvs den ordlista som jag skrev om igår, och som ännu ej är släppt, har samma problem som den tyska. Och tyvärr behövde jag inte titta så mycket för att upptäcka att det finns mängder av ord som inte är svenska i ordlistan.

Jag hoppas verkligen att Apple fixar de brister som jag har upptäckt hittills…

Nä, nu skall jag ut i solen!

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 svar to “Ordlistan uppdaterad igen”

  1. Filip Says:

    tycker ordboken är hur bra som helst nu. Enda störiga är i som blir I men den går ju inte att fixa som vi tidigare konstaterat.

  2. jassin Says:

    hej!
    jag har en iphone som inte har svensk språk .

    hur,el kan ni hjälpa mig hur man uppdatera till svensk meny.
    tack .


Kommentera

