Uppköpt av Apple! Min ordlista hamnar i alla svenska iPhones!

För en månad sedan blev jag kontaktat av Apple! Inför deras lansering av iPhone i Sverige i juni behöver Apple en ordlista på svenska. Istället för att utveckla en egen ordlista så är Apple intresserade av den som jag har skapat!

Det innebär alltså att min ordlista hamnar i alla svenska iPhones!

Jag driver inte något företag, men Apple och jag, som privatperson, har skrivit en avsiktsförklaring. Så jag har en del juridiskt att ta tag i denna vecka. Om jag uppfyller mina åtaganden i avsiktsförklaringen så är affären i hamn. Jag får tyvärr inte tala om själva köpeskillningen, men jag kan säga att det handlar om ett tresiffrigt belopp(!).

Min kontaktperson på Apple Sverige, Dic Tionari, kommer inom kort att gå ut med en pressrelease med mer information.

För dig som användare betyder detta inte någonting särskilt. Jag kommer att fortsätta utveckla ordlistan vidare. Senaste versionen kommer som tidigare att finnas kvar att ladda ner för den som vill. När iPhone lanserar i Sverige kommer jag dock att lägga ner dessa sidor. Framtida uppdateringar av ordlistan kommer att följa med Apples officiella uppdateringar.

Inom kort kommer jag med en ny uppdatering av ordlistan som löser de flesta (om inte alla!) problem som har rapporterats in till mig. Jag håller på och testar den nya ordlistan själv och den fungerar mycket, mycket bra! Mer information om detta kommer snart!

Andra bloggar om: , , , , , , ,

3 svar to “Uppköpt av Apple! Min ordlista hamnar i alla svenska iPhones!”

  1. flip Says:

    good one😉

  2. M Says:

    Grattis, kul!

  3. Daniel Says:

    Är även nedanstående ett skämt?

    ”Inom kort kommer jag med en ny uppdatering av ordlistan som löser de flesta (om inte alla!) problem som har rapporterats in till mig.”


Kommentera

