Svensk ordlista till iPhone 1.1.4

Har du en jailbreakad iPhone 1.1.4 så finns det nu en uppdatering av SwePhone. OBS! Vill du få förslag på å, ä och ö när du skriver in a och o så måste du fortfarande använda dig av tricket med att ersätta den engelska ordlistan.

Jag har än så länge inte några uppdateringar till ordlistan. Nuvarande status hittar du på status-sidan. Hittar du några konstigheter med ordlistan så skriv dem i en kommentar. Jag läser alla kommentarer och använder mig av dessa när jag förbättrar ordlistan.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

11 svar to “Svensk ordlista till iPhone 1.1.4”

  1. couten Says:

    Vet du om det finns några planer på att göra ett installationspaket för din ordlista som ersätter den engelska ordlistan så att man slipper göra ”tricket”?
    Skulle man dessutom slippa göra tricket varje gång det kommer en uppdatering av SwePhone…

    PS. Din ordlista är grym!!

  2. Norpan Says:

    Håller med! Det borde finnas som val i installer. En ”Fin installation” som inte ändrar i orginal filerna och en ”fuling” som gör tricket åt än. Borde inte vara svårt att fixa. Bara göra en Fuling kategori i installer😉

  3. Olof Says:

    Hej du.

    Installerade din ordlista som ett test. Jag utförde inga trick utan det funkade direkt (har 1.1.4), ingen omstart inga ”tricks”. Nu är det ju bara så att jag skriver en hel del engelska… Går det att kombinera ordlistorna (som i leopard)? Är den engelska ordlistan borta för alltid?

    Annars: Mycket skönt att få förslag på svenska ord!

  4. Kia Says:

    Utan trick borde allt i ordlistan fungera – utom förslag på å, ä och ö. Jag har dock inte provat det på 1.1.4. Om du får förslaget ”måla” när du skriver ”mala” så vore det ju väldigt bra!

    Du kan välja både svenska och engelska som tangentbord (och därmed ordlista). Du växlar tangentbord genom att trycka på knappen som ser ut som en jordglob.

  5. Olof Says:

    Nej det får jag inte. Är det så att den bara har lärt sig vad jag skrivit?

    Aha, så man byter ordlista med tangentbordet? Smidigt!

  6. Olof Says:

    ok. ser att jag inte läste innantill riktig… hehe, allt är ju bra beskrivet här på din sida…

  7. Joel Says:

    En dum fråga kanske men hur kommer man åt katalogen /System/Library/KeyboardDictionaries/ i telefonen så man kan lägga in filerna?

  8. Kia Says:

    Det finns inga dumma frågor. Men om du tittar under Hjälp så finns svaret där. Lycka till!

  9. Tomas Says:

    Vad är ”ätt” för ord? Sjukt irriterande när man ska skriva att. Tack för listan dock!

  10. Linnéa Says:

    @Tomas: sorry, kan inte låta bli ett besserwisser-svar: en ätt är en släkt/familj – ”ätten Bernadotte”. Sen kan jag hålla med om att man nog menar ”att” och inte ”ätt” i 99 fall av 100.

  11. Kia Says:

    I den nya ordlistan är detta problem löst.


Kommentera

