Svensk ordlista till iPhone 1.1.3

Jag vill bara kort meddela att tricket med att ersätta den engelska ordlistan fungerar även på en iPhone 1.1.3.

Har du en jailbreakad iPhone 1.1.3 så finns det just nu endast ett sätt att få svensk ordlista, och det är genom att använda min ordlista. Proceduren är densamma som tidigare.

Killarna bakom SwePhone har meddelat att det kommer en uppdatering för 1.1.3 inom kort.

Det finns en liten, liten chans att 1.1.3 förstår svenska bättre än tidigare versioner. Dvs. så att den ger förslag på å, ä och ö utan att man behöver utföra ”tricket”. Enligt mina undersökningar finns det redan i iPhone 1.1.1 och 1.1.2 flera språk som kan ge förslag på å, ä och ö – trots att dem inte är officiella än. Så låt oss alla hålla tummarna för att svenska blir en av dessa språk i 1.1.3.

Jag har än så länge inte några uppdateringar till ordlistan. Nuvarande status hittar du på status-sidan. Hittar du några konstigheter med ordlistan så skriv dem i en kommentar. Jag läser alla kommentarer och använder mig av dessa när jag förbättrar ordlistan.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

5 svar to “Svensk ordlista till iPhone 1.1.3”

  1. sven Says:

    Efter att ha testat iFuns ordlistor för 1.1.3 samtidigt som jag har Kias svenska ordlistor installerade som English (UK) parallellt ser jag flera skillnader. Generellt verkar dina listor vara lite bättre. De föreslår flera ord med åäö än iFuns. Är det verkligen samma listor?

  2. Kia Says:

    Ja, det skall vara samma. iFuns klarar fortfarande inte av att ge förslag på å, ä och ö. Får du förslag på å, ä och ö när du använder ordlistan så kan det bero på att ordlistan kommer ihåg ord som du själv tidigare skrivit. Det kan vara därför du upplever att du får fler förslag från ”min” ordlista.

  3. Karin Says:

    Hej!
    Jag gick in i iphonen via Transmit och la dit ordlistefilerna i KeyboardDictionaries, där alla andra språk också ligger. Det var väl rätt? Men svenska kommer inte upp på min iphone som val på keyboard ändå. Vad har jag gjort fel? Har provat att starta om mobilen men ingen skillnad. Jag har uppdaterat till 1.1.3.

    Tacksam för hjälp!

  4. Kia Says:

    Använder du 1.1.3 så måste du utföra tricket för att det skall fungera. Dvs, du måste ersätta den engelska ordlistan och välja engelska som tangentbord.

  5. zightx Says:

    Någon som har hittat någon bättre lösning än att ersätta de engelska ordlistorna? När man skriver ”i” så vill den rätta det till ”I” dvs versal istället, är lite jobbigt.


Kommentera

