Saker att förbättra

Jag skulle behöva ett bra sätt att testa ordlistan – för att se om den blir bättre eller sämre. Kom gärna med idéer! Tills vidare vore det kanon om du kan skriva en kommentar om du hittar ett ord som är vanligt och som ordlistan inte föreslår.

Sedan vill jag passa på att säga att även min ordlista saknar de två filerna som alla andra befintliga språk har. Jag skrev om detta i ett tidigare inlägg. Hur relevanta filerna är för hur bra ordlistan fungerar vet jag fortfarande inte.

I ordlistan finns det ett fält boolean-fält. Det fältet vet jag inte hur man använder. Både i den franska, tyska och engelska ordboken används värdet false på vissa ord – men jag vet inte varför och när man skall använda false. Jag gör nu som SwePhone – sätter true på alla ord. Förhoppningsvis kommer skaparna av iPhoneshop med mer dokumentation om detta snart…

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Kommentera

