Inga förslag på ord som innehåller å,ä och ö

I den tyska ordlistan, som följer med iPhone 1.1.2, så får man förslag om man skriver ordet ”uber”. iPhone föreslår helt korrekt ordet ”über”.

Detta fungerar inte med min ordlista. Skriver du ”over” så får du inte något förslag. Det korrekta hade varit att iPhone föreslår ”över”.

Hur kommer då detta sig? Jag är ganska säker på att det är en bugg i iPhoneshop som orsakar detta. Jag har föreslagit en lösning till utvecklarna och väntar just på besked.

Det skulle gå riktigt snabbt att skriva ord med å,ä och ö om jag fick detta att fungera…

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

3 svar to “Inga förslag på ord som innehåller å,ä och ö”

  1. Lone_fox Says:

    Inget nytt från iPhoneshoputvecklarna?

  2. Kia Says:

    Nej. De har säkert julledigt. Om inte iPhoneshoputvecklarna svarar mig så skall jag försöka knacka ihop något själv. iPhoneshop är open source, så jag har tillgång till all kod.


Kommentera

